Helg

Söndag
Pappa och farmor var över och fika, sen åkte jag med dom hem till mamma. Har vart och handlar grejer till vårat företag, det är nämligen mässa på tisdag. Har städat och flyttat lite möbler också men tröttna, ville hellre sitta och sega vid datan =P. Ikväll blir det glo på tv, det är ju en massa bra på söndagar, ska försöka plugga lite också, har prov på idrotten imorgon.

Lördag
Vaknade vid tolv tiden, mådde som en påse ****. Usch och fy & blä. Ganska seg dag i övrigt, vi va och handlade, jag bakade lite och städade som vanligt. Det går nog inte en enda helg utan att jag tar fram skurhink och dammsugaren, den här gången var det John som dammsög men ändå. Det är så otroligt skönt när det är rent och snyggt, jag är ganska pedant när det gäller ordning och reda.
Sen vid fem tiden kom Lule, vi käkade och sen låg jag på soffan medans dom satt vid datan. Sen gick jag och la mig och somna som en stock.

Fredag
Mooooooii fyllde 18. Dagen började med att vi va i köket i skolan, vi sjöng lite för moooii och så bakade vi bröd =P sen gick vi lite tidigare från skolan, vi skulle till åland. Skrik och panik, hade bara tjugo minuter på mig att sminka mej och byta om. Sen kom lina och tack gode gud, hon kunde skjutsa oss till station. Sen när vi står i kön på stockholmsvägen då ringer tessan och säger att bussen går om fem minuter och att den står där och alla har redan gått på. Men vi hann. Massa trassel med bussen, vi fick byta buss mitt i ingenstans och ronya fick ine åka samma buss som oss, ja det var bara en massa trassel. På båten var det mest gamlingar men det var kul ändå, bandet som spelade sjöng för Moa, vilket hon absolut inte var beredd på (hihi). Sen på bussen på vägen hem var det lite stökigt men det är glömt nu, (eller hur tessan?) ;). Jag och moa drog ner till trädgårn och dom andra åkte med denise till donken och ronya åkte hem eftersom hon skulle ha match på lördagen. På trädgårn var det helt dött och moa behövde ut och gå lite så vi gick runt lite på stan och gjorde inte så mkt. Sen kom denise och dom andra med bilen, så vi åkte ut till Malsta hem till Skrotis, där va vi typ i tio minuter, sen vidare till Mobergs. Där var det riktigt kul, kanske inte så mycket folk, men det var ganska mycket kända ansikten. Sen kom anna och hämtade oss och vidare till statoil för korv, fast den hamna på tröjan så jag satt och stank vitlökssås =P hehe. John kom och hämtade mig så åkte vi hem till Rånäs, vart en sen kväll, kom inte i säng förrän halv 5 och det brukar inte jag palla på en fredag =P Men det var en riktigt rolig kväll, Tack Brudar och ni andra =P





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0